Sinds de oprichting in 2009 heeft Foodpolicy zich ontwikkeld tot een gerespecteerd netwerk voor managers en beslissers die commerciële kansen zien in de verduurzaming van de foodsector.  

FP logo 6



Lid zijn fabrikanten, toeleveranciers, versproducenten en retailers, maar ook onderzoeksbureaus, overheidsfunctionarissen, wetenschappers en zo’n beetje alle NGO’s die actief zijn in de levensmiddelensector. Veel variatie is er in de disciplines die vertegenwoordigd zijn. Die lopen uiteen van marketing en verkoop tot inkoop en duurzaamheidsmanagement. Het mooie van Foodpolicy is dus dat je er in contact komt met mensen die je anders niet zo snel ontmoet. Maar wel allemaal geïnteresseerd in hetzelfde onderwerp: duurzaamheid in food! 

Verduurzaming is een breed begrip. Natuurlijk valt ‘milieu’ er onder, maar ook ‘gezondheid’, ‘dierenwelzijn’ en ‘fair trade’. Die thema’s behandelen we altijd aan de hand van concrete onderwerpen (zoals stikstof, plastic, voedselverspilling, obesitas, eiwittransitie). We bekijken wat je ermee kunt in de praktijk van de business en reiken elkaar daarvoor handvatten aan. 

Foodpolicy NL

Bij Foodpolicy netwerk je op niveau, niet alleen qua functie maar ook inhoudelijk. Wij geloven namelijk in het debat. Je horizon verbreden en tot nieuwe inzichten komen, gaat niet zonder kritische onderlinge gedachtenwisseling. 

Om dat mogelijk te maken, blijft alles wat besproken wordt binnenskamers. Foodpolicy is een besloten netwerk, dat leden uitsluitend onder ballotage toelaat. Een exclusieve en veilige omgeving voor branchegenoten die zich graag intellectueel laten uitdagen. 

www.foodpolicy.nl